Flyff Chinese Up Arrow Sekolahku: TINTA PENGETUA

SEKOLAHKU

Thursday, October 21, 2010

TINTA PENGETUA


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

SMK Ungku Aziz menjadi sekolah cemerlang tahun 2010. Visi ini pasti dapat dicapai dengan gandingan kerjasama, kerja kuat dan komitmen semua warga sekolah. Semua orang mempunyai peranan masing-masing dalam meningkatkan kecemerlangan sekolah. Kita pasti dapat melahirkan modal insan yang berilmu dan berakhlak mulia seiring dengan Falsafah Pendidikan Kebangsaan untuk melahirkan insan yang seimbang dari aspek jasmani, emosi, rohani dan inteleknya.

Sehubungan dengan itu, kita perlu melengkapkan diri dengan ilmu dan kemahiran terkini untuk dapat bersaing dalam dunia tanpa sempadan yang memerlukan individu cemerlang menjadi pemimpin dan peneraju dunia. Saya harap pelajar dapat memanfaatkan kemudahan ICT yang ada untuk meneroka timbunan ilmu yang berguna yang dapat memberikan kebahagiaan di dunia dan di akhirat. Bukalah minda anda memandang jauh ke hadapan seolah-olah anda akan hidup seribu tahun lagi. Hargailah dan bersyukurlah atas nikmat yang Allah berikan kepada kita. Kuatkan iman dan kukuhkan benteng pertahanan menghadapi cabaran di sekeliling kita.

Insya Allah dengan niat yang betul dan menjadikan agama sebagai panduan hidup, warga SMK Ungku Aziz akan membawa sekolah ini ke puncak kecemerlangan.

"BERILMU UNTUK BERJASA"

Sekian, terima kasih.

Pn Hajah Salehar Bt Yaakop
Pengetua Kanan
Sekolah Menengah Kebangsaan Ungku Aziz


No comments: